tisdag 29 april 2014

blabla

Det är röd dag idag och det betyder att man får tre gånger så mycket läxor till nästa skoldag, samt ett lite större kanjiprov, så jag har fullt upp idag... orz

Var på en sista-minuten-shopping med Katarina som åker hem till Finland imorgon. Spelade lite Taiko Drums (gah, jag vill ha det hemmaaa), tog purikura och hade det trevligt trots regnet. Åt japansk pizza för första gången och just denna var sjukt god. Jag har hört att det ska vara äckligt, men... jag blev besviken. (vilket i och för sig inte är dåligt i det här fallet). Jag får nog fortsätta mitt sökande efter den äckliga japanska pizzan någon annan dag.

Fick idag tag på 一リットルの涙 (en liter tårar) som jag velat ha länge (bara 108 yen/ 7 SEK!)... och en sida i taget kanske jag tar mig igenom den tillslut. 

Killen här under spelar Taiko Drums på "demon mode" och får det att se hur lätt ut som helst...



 photo 20140429_123108_zps80be57c2.jpg
purikura~

 photo 20140429_114822_zpsd9d71808.jpg
boyfriend 
 photo 20140429_115533_zps85959714.jpg
?????? ok
 photo 20140429_134521_zps1ee3c3bc.jpg

 photo 1398602061182_zps0c034371.jpg
helgens purikura med misaki, kuro och tada.


Jag trodde att jag visste det mesta om japansk spel- och animekultur. Att jag hade hört talas om det mesta, kände igen de flesta karaktärerna, kunde nästan alla låtar (okej, låtar är jag rätt bra på, känner igen det mesta som spelas i affärerna) men... när jag kliver in i spel- eller manga/anime sektionen på valfri affär... så är jag helt vilse. Det är så många översöta tjejer i skoluniformer, ikemen med vapen, stora robotar... och jag känner inte igen en enda av dem. (I och för sig så gillar jag varken robotar eller sockersöta tjejer med för stora ögon och för korta kjolar) Jag tror det är såhär en "normal" person, som endast sett ett par avsnitt sailor moon, känner sig i kontrast till mig. Och jag förstår varför mitt intresse ibland kan få mig att framstå som lite...läskig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar