tisdag 25 september 2012

25 september

Photobucket

Jag gillar den inte så mycket, men kände att jag var tvungen att göra klart den lite snabbt. Klarar inte av att ha icke färdiga bilder som bara ligger där.

Mitt liv känns ganska tråkigt just nu, särskilt som jag inte kan göra någonting på egen hand (bokstavligt talat) heller då min arm varit skadad i en månad. Dum som jag är kan jag inte låta bli att skriva eller rita heller, så att det suttit kvar så här länge är helt och hållet mitt fel. Protip; se till att inte få permanent skrivkramp genom att skriva sisådär en 8h om dagen i mer än ett halvår.

Men, vad jag skulle komma fram till är att det är skönt att ha vänner att umgås och prata med när man har det som tråkigast/jobbigast/hopplösast (även när man har det bra också, men man uppskattar dem lite extra när man är nere), och idag är en sån dag. Har träffat Evelina och fikat och pratat om allt möjligt; det känns som att prata med mig själv när jag är med henne. På ett positivt sätt, för vi är så lika. Om en stund ska jag gå iväg till Lydia och färga hennes hår, personliga frisör som jag är, och som alltid blir det väl mysprat om allt möjligt, eller ingenting alls vilket funkar alldeles utmärkt för oss. (nu fick jag oss att låta som ett par, haha!)

Vintern är nog på väg nu, och om inte min pikachukigurumi varit just en pikachukigurumi så hade jag nog haft på mig den vart jag än gick. Det är som att linda in sig i filtar, vilket är precis vad man vill göra när det börjar röra sig mot noll grader.


Skrillex drawing is finally done. I'm not very pleased with my result, but I felt like I had to finish it. Sorry for only posting drawings lately, I'm not very good at it but that's the reason I try to improve. As soon as my hand is healed, I will probably try to draw at least once every day. I get sad thinking about how good I could have been today if I only had spent a bit more time on drawing these past years. But there's no point in thinking about that, really, when I could spend that time improving instead. 


6 kommentarer:

  1. Omg aaaasfin bild. Älskar allt!

    SvaraRadera
  2. Åh krya på dig! Jag tycker för övrigt att bilden är riktigt grym, du är ju hur duktig som helst!
    Svar: åh tack för dina peppande ord <3 vi får hålla ut och kämpa emot trots jobbiga dagar. vikten och hälsan är bland det jobbigaste, tycker jag i alla fall, vill inte gå runt som ett skelett med skinn mer..so u gotta do what u gotta do. oavsett om det tar 1 vecka eller x år. Bit ihop och kämpa! :) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket!<3
      Hälsosamt är finast, tycker jag! Träning, god och nyttig mat och en positiv attityd är det bästa. Kämpa på, du är jättestark!

      Radera