torsdag 2 augusti 2012

Kyoto, del 1

Kyoto var helt underbart! Det var verkligen som att stiga in i en Ghibli/Makoto Shinkai-film. Om jag en dag känner att jag behöver inspiration till något, så är Kyoto definitivt första stället jag tänker åka till. Åtminstone stället vi var på här på bilderna; resten av Kyoto var lite mer stadsaktigt (men fint det med!). Det mysiga med Japan är att det ser likadant ut på riktigt som i anime. Många ställen är direkt hämtade ur verkligheten, och jag var på en hel del platser jag sett i anime tidigare!

Bilderna är lite skakiga för jag gick och fotade samtidigt D:

Kyoto was amazing. It's really like stepping into a Ghibli or Makoto Shinkai-movie. If I one day feel like I need inspiration for something, Kyoto is definitely the place I will go to. At least the places I'll show you on these pictures, the rest of Kyoto was more city-like (but still really pretty!). The nice thing about Japan is that it looks almost exactly like it's pictured in anime. I visited a lot of places that I've seen in anime before!

Pictures are a bit shaky 'cause I walked and took pictures at the same time D:





it's so... green o_o





(It's not the picture that's not linear, it's the ground haha)

4 kommentarer:

  1. Gillar verkligen de två första bilderna :D

    SvaraRadera
  2. Nej vad avundsjuk jag blir! Vill också till Japan >.<

    Föresten, det skulle vara kul om du skulle vilja rösta på min bild i en fototävling. Jag är nr. 5 http://elsalouise.blogg.se/2012/july/finalisterna-i-fototavlingen-rosta.html#comment
    Kram! ♥

    SvaraRadera