söndag 1 juli 2012

Meiji Jingu, Harajuku and Fits!

Det var dags att (för mig) åter besöka Harajukuområdet. Meijitemplet är ett sånt där ställe som man skulle kunna gå omkring i hur länge som helst för att det är så fint och stort, men det gör man inte för det är alldeles för stort. Eller så gör man inte det för att man vill skynda vidare till Harajuku, vad vet jag.

Jag minns Harajuku/Takeshita St. som mycket mindre än vad det faktiskt var. Vi var där kanske tre gånger och varje gång vi var där så hittade vi nya butiker vi inte sett dagen innan. Bland annat Bodyline, som var lite tråkigare än jag förväntat mig. Jag har i alla fall hittat min absoluta favoritbutik nu, som jag gissar är Japans lite mindre, men mycket sötare, motsvarighet till H&M; åtminstone om man jämför kvalitet. Okej kvalitet till okej pris, du behöver bara vara lite försiktig med allt chiffongliknande tyg och spets. Momo Wonderrocket, för den som undrar. (Som jag tydligen gått in på förut utan att veta om det >_>)



It was time (for me) to re-visit the Harajuku area. The Meiji temple is a place you could walk around in forever since it's so peaceful, but you don't 'cause it's kind of too big. Or you don't cause you want to go to Takeshita st, I don't know.

I remembered Takeshita doori as much smaller than it actually was. We were there about three times and every time we went there, we found new stores that we hadn't seen before. For example, Bodyline, which wasn't as cool as I'd imagined it would be. At least I've found my favourite store of all time now; Momo Wonderrocket!  Apparently, I've visited both their online and physical store before, without knowing it OTL









Perfect! I can throw all my 1-yen coins in this one. Or well I mean, I offer some money to the temple since I'm a good person. (jag måste sluta stå sådär så jag ser nygravid ut)



Takeshita st! It was kinda empty when we were there.

...aaand so were our wallets when we left. You can see a clear line between my stuff and Henning's stuff...



Shibuya Crossing! It was craaazy. But not as big as I imagined it. Anyway, the bigness can't be measured from this picture, you can't even see everyone. (they were over 9000!!)



At the konbini: "oh yay, Fits!" -takes all flavours- It was embarrassing at the pay desk though, I had to promise her that all of them weren't for me, but for my friends lol.

4 kommentarer:

  1. So many foreigners at Meiji Shrine - just as expected! *g*
    I LOVE Harajuku!! ^____^
    Great photos and yet again you bought soooo many things! *g*

    SvaraRadera
  2. Haha, man har ju en förmåga att köpa på sig en massa "vanliga" saker (typ fits) och så får man typ skämmas när man betalar. Men, vem bryr sig, det går ju inte att köpa här hemma.

    Ingen 'ballong-port' på Takeshita dori?

    SvaraRadera
  3. Ja eller hur, hade jag varit där för fem år sedan hade jag säkert köpt en massa Pocky också!

    Jag lade faktiskt inte märke till det, men jag gissar på att det fanns där. De har ju alltid haft det, åtminstone de senaste åren vad jag vet o:

    SvaraRadera
  4. Haha it was almost only foreginers at Meiji Shrine! Felt like being in Sweden again haha ^^
    Thank youuu :D

    SvaraRadera