måndag 18 juni 2012

Back from Japan!

Jag är hemma~ eller, jag kom ju hem för två dagar sedan, men jag har haft en hel del att fixa så jag har inte hunnit/orkat visa någon form av livstecken här. Kul att se att så många tittar in, även fast jag inte skriver något!

Jag ska snart lägga upp bilderna från resan; det blev inte riktigt så många som jag trodde att jag skulle ta, men sen så gillar jag att uppleva sakerna när de händer och då orkar jag inte alltid ta fram kameran. Plus att den är tung (nä okej, inte jättetung) och min kameraväska är extremt osmidig. Jag behöver en ny. Vilket jag inte hittade i Akihabara (what! Världens största elektronikstad och det finns ingen kameraväska som passar mina kräsna krav.) men det kanske inte är så många fotografer som vill ha en all around-kameraväska med blommigt tryck (vilken färg som helst utom svart och klarblå/rosa/gul hade fungerat fint faktiskt) och normala proportioner. Jag får helt enkelt sy en egen, eller betala min personliga skräddare Lydia för att göra en åt mig. Som att hon inte kommer ha fullt upp redan när hon kommer hem från ett år i Japan. Som att jag skulle ha råd också, för den delen. Jag har slösat ca. 100.000 yen på tio dagar, vilket betyder att min budget för resten av sommaren är minimal. Tur att jag bara ska sitta hemma och plugga hela dagarna fram till slutet av augusti då, det är ju nästan gratis.

Jag ber om ursäkt för wall of text. Har ni läst ända hit kan ni kanske få en virtuell vattenmelon av mig. Tyvärr har jag slut på fyrkantiga, men jag hoppas att det ska duga ändå.

Här är en bild på mitt rum just nu, samt en bild på mitt rum utanför mitt rum. Inverted roomception wtf.

English: I'm home~ or well, I came home two days ago, but I've had a few things to do so I haven't had time/was too lazy to update. It's fun to see that so many still read, even though I'm not updating!

I'll soon upload some photos from Japan; I didn't take as many as I thought I would though, but I like experiencing things when they happen, which means I don't always want to take out my camera. Plus, it's heavy (ok not that heavy) and my camera bag is extremely not-very-flexible. I need a new one. Which I didn't find in Akihabara (what! The world's biggest electronic city and I couldn't find a camera bag that fulfills my picky conditions. Shame.) but I guess there aren't many photographers who would want an all around camera bag with flowery print (or any colour except black or horrible shades of blue, pink or yellow would have worked fine tbh) and nomal proportions. I'll just have to sew a new one, or pay my personal tailor Lydia to make one for me. Like she won't have enough to think about already when she gets home from one year in Japan. Like I would afford it too. I've used about 100.000 yen in ten days, which meand my budget for the rest of the summer is minimal. Lucky for me, I'm just going to stay at home, studying until the end of August, and that's almost free.

I'm sorry for the wall of text. If you read all the way here, I guess I could give you a free, virtual watermelon. I've run out of square ones, though, but I hope you will like it anyway.

Since I don't like posts without pictures, here's one of my room right now, and one of my room outside my room. Inverted roomception wtf.



6 kommentarer:

  1. Så kul att du bloggar igen! Ska bli jättekul att se bilderna från Japan, du är ju otroligt duktig på att fotografera! :3 ♥

    SvaraRadera
  2. Welcome back! ^-^
    Seems like you had a great time in Japan!
    Woah, 10.000yen per day? How did you do THAT?
    I'm more surprised at all the stuff you bought, tough! How did you get all of that home? XD

    SvaraRadera
  3. Åh tack så mycket! Det blev en hel del bilder att redigera, så det kommer ta ett tag xD Men förhoppningsvis imorgon!

    SvaraRadera
  4. Thank you! I really did, it was great. ^-^
    Haha uhm I don't know actually XD it wasn't all shopping though; food, ryokan and disneyland is included in that. But well... I packed minimal stuff before I went, and bought everything I needed while in Japan so yeah XD but it was difficult to close my bag anyway! hahahah

    SvaraRadera
  5. Oh, härligt att du varit där nu! Vill så gärna åka tillbaka nu i höst, men det får tyvärr vänta. Ska läsa igenom dina Japaninlägg nu (läser ju kronologiskt såklart!) Tyckte också det var ganska svårt att hitta bra kameraväskor i Tokyo, men utbudet var ju ändå helt sjukt bra i jämförelse med i Sverige! Köpte en fin mintgrön i lagom storlek när jag var där sist.

    SvaraRadera
  6. Åh, jag skulle vilja åka dit på hösten igen! Det är så vackert med alla röda och orangea träd överallt, man vill bara gå på promenad hela dagarna.
    Oh ja! Jag var nära på att köpa en, men det var nog bra att jag inte gjorde det för jag vet inte hur jag hade fått med mig allt hem igen, haha. Ska dessutom byta upp mig till en annan kamera snart, så även om jag hittar den perfekta väskan så kanske den inte passar D:

    SvaraRadera