söndag 13 maj 2012

Sakura saku

Jag är inte jättebra på träd, men jag vet att jag tycker rosa träd är väldigt fint. Sen om det här faktiskt är riktiga körsbärsträd eller inte blev jag osäker på idag; varje blomma har ju så himla många kronblad? Finns det någon expert på detta område bland mina läsare så får denne gärna tala om den känner för det. ♥

I alla fall så var jag ute på fotopromenad på mitt favoritställe en stund i eftermiddags, då jag faktiskt inte orkade plugga mer. Jag tror att jag börjar bli vad folk kallar för "skoltrött". Inte så konstigt kanske, hmhm.

English: I'm not that good at trees, but I know I think pink trees are pretty. If they actually are real cherry blossoms or not, I don't know. Doesn't each flower have a bit too many petals? If there are any cherry blossom experts here, you are very welcome to explain the differences. ♥

Anyway, I went out photographing this afternoon, since I didn't want to sit at home, studying anymore.









Och så nåt jag var förtjänt av att göra igår efter att ha pluggat i 9h~



Jag är jätterädd för att färglägga den; jag brukar oftast förstöra bilderna då... OTL

 

 

P.s. I see that some of you have put my pictures on weheartit; I'm flattered an very thankful for that, but just remember to link back to this page, please! 

5 kommentarer:

  1. Jag törs heller aldrig färglägga mina bilder, knappt fylla i konturerna :P

    SvaraRadera
  2. Wonderful pictures - love them! :D

    SvaraRadera
  3. Jodå, nog är det körsbärsblom! Finns ju så många olika sorter, vissa med enkla "bladpar" och andra med massor. Fint är det oavsett!

    SvaraRadera
  4. Min morsa kallar de där träden för "japanskt prydnadskörsbär". Är osäker på om det blir några bär av dem eller inte.

    SvaraRadera
  5. Åh, nej jag tror faktiskt inte att det blir det. Har aldrig sett några bär på dem!

    SvaraRadera