onsdag 30 maj 2012

From Y to Y



Jag är så himla kluven. Ena delen av mig hoppas hoppas hoppas på att komma in på universitetet, den linje jag kämpat så himla hårt för att komma in på.

Medan den andra delen önskar att jag inte kom in. Jag saknar Sapporo så mycket och vill så gärna åka tillbaka. Och det kan jag. I oktober som tidigast. Det lockar verkligen, men jag vet inte vad jag egentligen borde göra.

Jag känner att jag tappar japanskan och det gör mig ledsen. Det senaste året har jag verkligen inte lärt mig någonting. Vet inte ens om jag kommer våga prata när jag åker dit om en vecka. Men jag får låta resultaten i mitten av juli avgöra; kommer jag in så går jag väl där antar jag, kan ju alltid ta en sommarkurs nästa år. Eller så tar jag det som att jag faktiskt kan komma in och söker igen nästa år.

Oh well, jag måste först klara av det jag påbörjat. Sista två tentorna imorgon och på fredag, sen har jag två veckor sommarlov innan det är dags att sätta sig vid skolböckerna igen. Kämpa~

(Hint; hjälp mig gärna väga för- och nackdelar ✿)

 

English: I'm not sure what to do. One part of me hopes to get in to the university I want, the program I've fought so hard to get in to. But the other part of me hopes for the opposite. I miss Sapporo so much and I really want to go back. I felt like home. And I can go back if I want to, as early as in October. I really want to, but I'm not sure if it's the right thing to do.

I feel like I forget the Japanese I know, and it makes me sad. The last year I haven't had time to learn anything at all. I don't even know if I'll venture speaking to people in Japanese when I get there next week. But I'll let the results in mid-July decide; if I get accepted I guess I'll go to the university here, I can always take a summer course in Japan next year. Or, I'll take it as I'm actually able to get in, go to Japan instead and try again next year. 

Oh well, first of all, I need to finish what I started. The last exam is tomorrow and then I have my two week long summer vacation, before it's time to pick up the text books again. Fighting~

 

9 kommentarer:

  1. Jättefin bild, älskar dem shortsen! :D
    & jag är säker på att du kommer att göra rätt val, gör det som känns bäst o vad du verkligen vill, vad du tjänar mest på. Det kommer att gå bra!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska gå, Kommer du lära dig japanska på linjen, så självklart, + att det är alltid kul med att gå i skolan!! :)

    SvaraRadera
  3. OH MY GOOOD vilka snygga bilder du haaaar!!!!! :D Shiiiettttt :D :D :D
    Kika gärna in här och kommentera också så blir jag sååå sjuuukt glaaad!! ---> http://meramode.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Why no english! I don t understand ..

    SvaraRadera
  5. Oh, I'm sorry! I actually forgot about it. Updated with english translation! ^_^

    SvaraRadera
  6. Jo, det är sant, jag kommer ju ändå åka dit och bo där ett år, haha ^^ Men åh jag kan typ inte vänta :(

    SvaraRadera
  7. Tihi, det är faktiskt en klänning/linne ;D
    Och tack! Jag hoppas det i alla fall <3

    SvaraRadera
  8. Hi there Cat. Rainy here. Thank you so much for the comment you posted on my blog a few days ago, I really appreciate it. Well anyway, all I ever encounter these days are teenagers who have a really tough time deciding about their future college life. I don't wanna interfere but the only advice I wanna give is...

    go to where your heart is. You'll be happier that way. ;)

    -Rainy (rainymartini.blogspot.com)

    SvaraRadera
  9. That's the sweetest thing I've heard in a while. Thank you so much, it actually helped me a lot! I'm going to do whatever I can now, and then I'll probably study in Japan like I wanted to. I don't want to regret anything later in life.

    SvaraRadera