tisdag 1 maj 2012

Det obligatoriska valborgsinlägget

Spenderade min Valborg med att försöka förstå mig på asymptoter och gränsvärden i nio timmar, plus att det blev en promenad med föräldrarna ner till Lindös otroligt vackra hamn, med en underbar utsikt över lyftkranar och fabriker.

Sen så fanns det ju en ganska så fin eld där också. Rätt så liten, men alla har väl inte hunnit klippa ner sina buskar och grenar än. Barnen bidrog med att kasta lite pinnar i elden i alla fall.

 

English: I don't think this is celebrated in other places than Sweden (maybe other Scandinavian contries), but today is the day where we burn anyone who might be a witch. 

No, we don't, but honestly, I'm not sure what we are celebrating and I'm too lazy to google it. I think it's just another excuse to go home from work early and get drunk at night. Anyway, we light a bonfire for some reason. 

 





Att glömma fokus kan tydligen vara positivt ibland...

 

11 kommentarer:

  1. Jag ville också gå och se T_T jävla förkylning!

    SvaraRadera
  2. Le fu! D: Dock var det inte så mycket att se på, men ganska trevligt ändå~

    SvaraRadera
  3. Sv; Hehe, det var gott med! :D

    SvaraRadera
  4. Vilka Vackra bilder!! (IGEN!!!) Jag går endast andra året på gymnasiet och börjar trean till hösten men jag har mina planer och förhoppningsvis så kommer jag in på LIU om ett år :)

    SvaraRadera
  5. hade suttit fint med en liten valborgseld... *hemlängtan i en förpackning*

    sv: så länge som man inte bor i ett land som kina borde det inte vara någon fara alls.
    klassiken alla klarar av är ångkokat ris som man
    bara knäcker ett ägg över följt av ringlad soja~!(ノ´>ω<`)

    SvaraRadera
  6. It's celebrated also in italy ahah

    SvaraRadera
  7. Oh! I didn't know that. Maybe it's an international holiday after all... hm.

    SvaraRadera
  8. Du får tända ett litet ljus hemma så länge >w<

    Åh, ja det är nog sant. Jag borde testa det där, det lät inte helt fel! OuO

    SvaraRadera
  9. Tack! Ah okej, du får hålla betygen uppe under de här åren då, det är ganska höra intagningspoäng OnO

    SvaraRadera