söndag 29 april 2012

Tea time~

Det händer så lite i mitt liv just nu att jag inte ens håller koll på när jag gjorde vad, för det spelar egentligen ingen roll. Jag pluggar, spelar, äter och dricker te. Fast snart händer allt på en gång; om en knapp vecka ska jag se världens finaste Sonny (aka Skrillex) i Köpenhamn, två veckor senare blir jag gammal (20), två veckor efter det ska jag på Pokémon SM med min pojkvän och tre dagar efter det är vi i Tokyo.

English: Every day just feels the same, it feels like nothing ever happens anymore. I study, play games, eat and drink tea. But soon everything will happen at the same time; in less than a week I'm seeing the always-so-lovely Sonny (aka Skrillex) in Copenhagen, two weeks later I'm turning 20, two weeks after that I'm at the Pokémon Sweden Championship with my boyfriend, and three weeks later, we're in Tokyo. 

 



Om ni undrar... så är det där en tepåse. Den fungerar ungefär som ett isberg, märkte jag.



Apparently, my laptop screen works perfect as a mirror. Though it's quite annoying when playing dark games or watching dark movies, as the only thing I see is myself.



Under tiden jag och Artiom har pluggat tillsammans (det senaste halvåret typ), så har jag samlat på mig lite formelpapper som han skrivit ner åt mig. Hur han kan ha allt det där i huvudet har jag ingen aning om...



"Kämpa!" ...såna här finns lite överallt i mitt block när föreläsningarna börjar kännas för långa.

 

Det är galet vad tiden går fort. Det känns som att jag började universitetet igår och om en månad är det sommarlov. Jag måste bara klara det här nu, så kan jag förhoppningsvis gå vidare och komma in på något jag tycker om. Att plugga matte från morgon till kväll är inte det roligaste (även fast jag tycker matte är ganska roligt).

 

 

11 kommentarer:

  1. Vi håller också på men integraler på matten!! (matte D) vilken kurs läser du?!?! :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser matte D och E ^^' Integraler är kul, men inte asymptoter osv. fast jag tror inte att det finns med i den vanliga matte D-boken, vi har ett kompendium med en hel del extragrejer som inte finns på gymnasiet. :<

    SvaraRadera
  3. Vilken linje på LIU går du på (Om det är där du går) Jag ska börja där nästa höst och har små funderingar på att gå Civilingenjör Teknisk fysik och Elektroteknik internationell med ett år på asienkunskap (japanska) så jag kan få bo i Japan ett år.

    SvaraRadera
  4. Sv: hihi ne jag går väldigt sällan in på butiker över huvud taget, det finns inte så mycket jag vill ha här i sverige... Handlar mest från internet eftersom att det bara är där de saker jag är intresserad av finns ^_^

    Jo det är mycket för en hatt har inte hittat några andra hattar någonstans som jag tycker om så då betalar jag hällre mycket för något som är exakt vad jag vill ha än att betala lite för något jag inte är så supernöjd med, om du förstår hihi ^_^

    SvaraRadera
  5. Hihi, själv brukar jag göra mängder spiraler kring hörnen...
    vilket leder till en helt nedklottrad sida(ノ´>ω<`)
    Vad brukar du dricka för te?

    SvaraRadera
  6. Håller med dig, kul att läsa :}

    SvaraRadera
  7. Hi! :) Thanks for dropping by.

    I like your blog, it's sweet and I think it will be lovely for me to continue reading your updates. :)

    Love your photos! :)

    SvaraRadera
  8. Just nu går jag tekniskt basår (motsvarande naturlinjen på gymnasiet, fast under ett år istället för tre). ^^ Men sen har jag sökt asienkunskap japanska IE, IE Japan, samt de två som du sökt. Vi kanske ses i höst :3

    SvaraRadera
  9. Nej eller hur, det mesta jag köper är också från internet; nackdelen är bara frakten. :<

    Hmja det är sant, hoppas att du blir nöjd med dem då ^_^

    SvaraRadera
  10. Aw, då ser man ju inte vad det står på pappret OnO
    Jag dricker i stort sett bara grönt te. Och eftersom att jag är ny på det där med te så har jag ingen aning om vad för sort jag dricker, men jag vet att maccha är gott i alla fall! Även fast jag fram till nyligen tyckte att det var...mindre gott. Konstigt.

    SvaraRadera